BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 2 July 2012

Salah Cara Nasihat, Orang Makin Melenting.

 Hello world


Hello stylish boys and girls. Ada satu topik yang lama dah aku nak keutarakan tapi asyik terbantut. I don't know why. Seriously. Well, korang mesti pernah terbaca entri entri aku pasal girls and tudung. Macam kat entry Fesyen Pengaruh Perempuan Tutup Aurat Dengan Pelik Bahagian 1 dan Bahagian 2. And tak lupa juga aku pernah cakap pasal girls bertudung bawal lagi cantik dari girls bertudung lain. Tapi bertudung labuh is better. :P



Well, bila aku cakap perempuan tudung labuh tu cantik, tak bermaksud aku nak perempuan perfect and pakai purdah bagai. And again, bawal scarf is just perfect. And mesti korang nak aim and cakap aku suka ban girls yang bertudung lain dari bawal. Tak pun, korang akan bergossip macam, " red ni suka ban perempuan bertudung lain. Menyampah."



So, the idea is, adakah aku betul betul ban perempuan bertudung lain? No. No. Memang aku tak ban perempuan bertudung lain. Ok apa korang pelbagaikan fesyen. Asalkan ikut syarak. And you know. And I know. Bila islam benarkan kita memperagakan fesyen, ada je kaum kera yang akan memandai pakai fesyen yang tak munasabah and bila ditegur, dia gunakan phrase "Islam tu tak memaksa"


Learn the propper way for counter the points

Okay bila aku dengar ada kaum kera yang gunakan prase tu sebagai modal untuk dia back up diri dia, dia adalah totally wrong. And percayalah kalau kita cakap dengan dia dengan mengambil contoh lain yang nak membuktikan phrase tu dia tak boleh guna sebagai back up diri dia, dia akan melawan. Except kalau korang terangkan maksud prase "Islam tu tak memaksa".



Okay aku bagi contoh. Ada perempuan bersanggul tinggi (fesyen kununnya) and ditegur oleh mr x. Then bla bla bla. Berdebat lagi bla bla bla. Sampai kat satu point, perempuan tu menjawab dengan tenang, "Islam tu tak memaksa" (with some mysterious yellow round creature with smiling face). And then mr x tu pun jawab dengan  contoh "kalau macam tu, solat tu tak buat pun tak apa lah. Sebab islam tak memaksa, kan?" And perempuan akan terus deny pendapat mr x sebab dah lari point pasal tudung.



And why is this happens? Sebab perempuan selalunya tak ada point yang kukuh untuk back up diri dia. But still. They are pretty stubborn creature. Eh korang tak. korang ok je. Degar cakap. Ehem. And diorang cuma akan terima pendapat orang yang dia sayang 'giller' tegur dia. Tapi sampai bila nak tunggu orang yang dia sayang 'giller' tegur right? And orang macam ni kalau nak buat dia terima pendapat senang je. Just tell them. Apa maksud phrase "Islam tu tak memaksa"




No comments:

Post a Comment